vrijdag 14 januari 2011

Stijl met emotie


De laatste tijd heb ik regelmatig de opdracht gekregen een badkamer te ontwerpen. Meestal ging het hier om een zeer beperkte ruimte.
De kunst is om alle gewenste sanitaire producten in een zo'n praktisch mogelijk opstelling te plaatsen. Vaak is dit puzzelen de meest tijdrovende bezigheid van de hele opdracht. Als de basisopstelling klaar en goedgekeurd is door de klant dan komt het materiaal en kleur gebruik aan de orde.

Wat wil de klant? Moet de badkamer in stijl passen bij het huis?
Heel vaak weet de klant niet precies wat hij/zij wil.
Mijn houvast is te kijken welke personen ik voor mij heb, wat hun stijl van inrichten is en welke kleuren ze gebruikt hebben.

Het ontwerpen van een badkamer heeft alles te maken met emotie zowel in kleur, materiaal als verlichting.
Een emotie wordt vaak omgeschreven als een innerlijke beleving of gevoel van bijvoorbeeld vreugde, angst, boosheid, verdriet dat door een bepaalde situatie wordt opgeroepen of spontaan kan optreden.

Het is me nog altijd gelukt om een stijlvolle badkamer naar wens te ontwerpen, omdat het voor mij belangrijker is naar de gebruikers te kijken dan naar modetrends.

Geen opmerkingen: