maandag 16 mei 2011
Interieur aanschaffen via Marktplaats
Eén op de vijf Nederlandse consumenten heeft een deel van de inrichting van de woning aangeschaft via Marktplaats. Over de aanschaf van meubelen zijn de consumenten het meest positief; 79% van de consumenten is bereid meubelen aan te schaffen via Marktplaats. Het merendeel van deze consumenten staat open voor de aanschaf van tweedehands meubelen. De bereidheid om tweedehands raamdecoratie of vloerbedekking aan te schaffen via Marktplaats is echter beduidend lager. Wanneer deze interieurartikelen nieuw aangeboden worden op Marktplaats, overweegt circa een kwart van de consumenten de producten wel aan te schaffen. Dit blijkt uit het WoonOmnibus onderzoek van USP Marketing Consultancy (Business Unit DHZ) dat begin april is uitgevoerd onder circa 500 consumenten.
Eén op de vijf huishoudens schaft inrichting aan via Marktplaats
Momenteel biedt Marktplaats circa 550.000 artikelen aan in de categorie Huis en Inrichting; per dag worden er ongeveer 35.000 nieuwe advertenties in deze categorie op de website geplaatst. Eén op de vijf Nederlandse consumenten heeft dan ook een deel van de inrichting van de woning aangeschaft via Marktplaats. Gemiddeld hebben deze consumenten 4 artikelen voor de woning aangeschaft. Met name starters op de woningmarkt bezoeken Marktplaats voor de aanschaf van interieurartikelen.
Consumenten jonger dan 35 jaar (28%), consumenten met een huurwoning (24%), en huishoudens met een maandelijks netto inkomen van minder dan €1.675 (31%) richten de woning relatief vaak in met artikelen van Marktplaats.
Labels:verkoopstyling1
Interieur,
Milieubewust wonen,
Woonaccessoires
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
1 opmerking:
Leuk onderzoek. Op zich wel begrijpelijk dat bijvoorbeeld vloerbedekking niet tweedehands wordt gekocht, vaak is dit niet erg hygiënisch of goed te reinigen. Er zijn altijd super leuke spulletjes online te vinden!
Een reactie posten